Remind me.

Ligger i sängen och surfar och lyssnar på Röyksopp. Tog en liten tupplur på 3 timmar innan, vaknade kl 21 och sulade i mig en cola och en redbull. BRA TÄNKT. Känns som att jag kommer få bevittna soluppgången inatt.


Steg upp klockan 6 imorse för att förbereda inför plåtningen. Klockan 7 var jag färdig sen satt jag och hyperventilerade tills det var dags att börja sminka vid 9. Mamma kom upp och frågade om jag mådde bra och om jag hade stickningar i armen. Hurså, frågade jag?

- Jag kan se dina hjärtslag genom tröjan Maria.

Det kanske är en liten indikation om hur nervös jag blir inför plåtningar? Dagarna innan (för att inte snacka om timmarna innan) jag ska mejka blir prestationsångesten så stark att jag nästan får hjärnödem. Det är fan så jag funderar på att börja röka hasch innan gig. Säkert jätteuppskattat av kunderna? Vill ju bara att kunderna ska vara nöjda när man är klar!

ANYWHO. Idag var jag med när Mariette från Idol skulle plåta lite pressbilder. Kan man säga att en människa är behaglig? Ja det kan man nog, hon var sjukt behaglig att jobba med. Vacker, rolig, snäll och ödmjuk. Den lika goa fotografen Anders skulle plåta on location och vi fick gena över en skolgård och kidsen blev helt jävla galna. En unge gav mig nästan tinnitus med sitt illvrål. Trots att vi hade riktigt bråttom stannade hon och kramades och pratade och posade på foto med alla.

Höll på i 5 timmar inklusive frukost på Fribergs och en mysig lunch på ett litet krypin på Slottsmöllan. Sjukt duktig fotograf och en väldigt vacker Mariette. Kan ju inte bli annat än riktigt fina bilder att ha i portfolion!


Imorgon ska jag sminka fina Josefine, ett sista genrep inför bröllopet. Sen ska mina nerver få vila lite efter det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0